na poti k samostojnosti

‘Dovoli mi, da poskušam sam.’

»Večkrat lahko slišimo starše reči: ‘samo da malo zraste pa bo lažje’. Nam pa je zelo všeč ta čas in naravnost občudujemo vse: energijo, odločnost in radovednost najmlajših otrok. Zato smo namenoma ustvarili prav posebno okolje za razvoj in učenje vašega malčka.«

Otrok se je rodi s 100 milijardami malih sivih celic (nevroni), ki le čakajo.…čakajo na dražljaj, spodbudo, čakajo na izkušnje in čakajo na povezave…

V prvih treh letih življenja otrok zgradi temelje svojega značaja. To je obdobje, ko se razvija jedro osebnosti, socialne veščine in človeške vrednote.
Razumevanje otrokovega razvoja nam pomaga, da lahko ustvarjamo okolje Montessori, ki zadovolji potrebe predšolskega otroka in spodbuja občutek pripadnosti, neodvisnosti in usvajanja jezika. To otrokom omogoča, da se počutijo sposobne in zmožne.


Iz tega sledi, da se otrok lahko v celoti razvije le z izkušnjami v
svojem okolju. Takšni izkušnji pravimo “delo”.
(Maria Montessori, Srkajoči um)

Ponujamo tri oblike Montessori programov za otroke od 1 do 3 let:

preprostomontessori_otrok-1-3_1

»Pomagaj mi, da poskrbim (sam) zase.«

Vaš otrok ima naravno željo, da bi bil samostojen. To spodbujamo z ustvarjanjem okolja, kjer je vse ravno prav veliko, da lahko stvari počne sam.

Pripomočki, ki so resnični in ustrezajo majhnim otroškim rokam, jim omogočajo, da si lahko sam pripravi prigrizek in ga postreže prijateljem. Majhno omelo mu omogoči, da lahko sam za seboj počisti. Uči se skrbeti zase, navaja se na stranišče in čistočo.

Konkretno se uči pomembnih življenjskih veščin. To mu omogoča, da postaja samozavesten – in kar je najpomembneje – razvije občutek, da se lahko odloči, da bo resnično vplival na svoj svet.

preprostomontessori_otrok-1-3_2

ČUDOVITO OKOLJE prilagojeno otroku

Naše svetle in prijetne sobe za malčke so posebej zasnovane za vašega otroka med 12. in 36. mesecem. To je svet, pomanjšan za velikost vašega otroka. Tu vaš otrok slika, pripravlja malico, zaliva vrt, poje pesmi s prijatelji in se igra z materiali, ki razvijajo grobo in fino  motorično koordinacijo.

Prostor je razdeljen na 5 glavnih področij: prostor za osebno nego in stranišče, priprava hrane in hranjenje, spanje in prostor za umiritev/tišino, področje gibanja ter prostor za igro/dnevne dejavnosti, kjer so police bogate z materiali jezika, senzorike, umetnosti in vaj vsakdanjega življenja. Vse pa temelji na resničnih dejavnostih.

preprostomontessori_otrok-1-3_3

‘sam bom’ – VAJA DELA MOJSTRA

Otroci, ki ne želijo delati sami, je to največkrat zato, ker preprosto ne vedo kako se nekaj počne ali pa jim ni bila dana priložnost, da bi poskusili.

Mi pristopamo tako, da natančno opazujemo otroka in mu nato, ko je pripravljen, zagotovimo ravno pravo pomoč (ne premalo ne preveč). Nato pa mu dovolimo, da znova in znova (in spet!) vadi toliko časa, da jo obvlada. Napake vidimo kot možnosti učenja v ozračju potrpljenja, zaupanja in spoštovanja.

preprostomontessori_otrok-1-3_4

Absorbcija in učenje jezika

Otrok je obdan z bogatimi okoljem polnim izkušenj in spodbudnimi pogovori, ki podpirajo to enkratno obdobje hitrega jezikovnega razvoja. Otroka, ki poskuša pihati vročo juho, lahko spodbudite z besedo ‘piham’;  ali pa morda uprizorite kako piha veter.

Otroški um brez napora absorbira nov besednjak, ki sadi semena branja, pisanja in samoizražanja.

preprostomontessori_otrok-1-3_5

PRVI PRIJATELJI

Izkušnja prvih prijateljskih odnosov in učenje življenja v skupnosti je za vašega otroka neprecenljiva življenjska izkušnja.

V okolju Montessori se goji vzdušje močnih prijateljskih odnosov, ki se nadaljuje v vseh nadaljnjih razvojnih stopnjah.

preprostomontessori_otrok-1-3_6

Okolje, ki SPODBUJA (SAMO)UČENJE

Starši pogosto pravijo, da so pričakovali v sobi kjer je toliko majhnih otrok skupaj, bolj kaotično in neobvladljivo vzdušje. Zato so toliko bolj presenečeni in hkrati navdušeni nad mirnim vzdušjem v naših sobah za malčke stare komaj 1-3 leta.

Mirno vzdušje in spodbudno okolje, kjer se ne moti otrokovega zavzetega raziskovanja, otroku pomaga, da razvije nadzor lastnih impulzov in koncentracijo. To so semena učenja v sobi Montessori, kot tudi drugje.

preprostomontessori_otrok-1-3_7

IZKUŠNJA SREČE

Maria Montessori je nekoč dejala: »Eden od testov pravilnosti izobraževalnega procesa je srečen otrok.«

Ko pokukamo v naše sobe za malčke (1-3), lahko opazimo otroke, ki so srečni, zavzeti in tesno povezani s svojimi prijatelji in vzgojitelji.

To je razlog, da imajo otroci radi vrtec in resnično ljubezen do učenja.

preprostomontessori_otrok-1-3_8

RAZISKOVANJE

Biti otrok pomeni biti radoveden. Otrok v sobi lahko opazi veliko raznolikih stvari, ki se jih lahko dotakne, začuti in jih lahko resnično dela. Čudoviti pripravljeni materiali razporejeni po policah, spodbujajo otrokove čute in njegovo radovednost. Malčka to spodbudi, da se svobodno giblje po prostoru, samostojno izbira dejavnosti in raziskuje kar ga zanima.

preprostomontessori_otrok-1-3_9

Pripravljen sem za naslednjo stopničko

V starosti med 2,5 in 3 leti se otrokove jezikovne sposobnosti in samoizražanje hitro razvijajo. Opazimo vse večjo neodvisnost in poglobljeno zanimanje za širše koncepte; želi vedeti kaj se dogaja izven učilnice za malčke.  Pripravljen je, da se preseli v pripravljeno okolje za 3-6 letnike.