
Aktivnosti
Inkluzivni park
Cilj Inkluzivnega parka je omogočiti, da vsak razvija svoj potencial in pri tem omogočiti tudi drugim, da gradijo svoje potenciale.
Naša vizija je, da na enem mestu združimo posameznike, ki so sposobni uspešno delovati tako individualno kot v skupini, ki se ne bojijo biti inovativni, ki znajo kritično razmišljati in se obnašati podjetno, ki znajo biti samozadostni in hkrati odgovorni do ohranjanja prijetnega življenjskega okolja, tako za ljudi kot ostala živa bitja. Inovativnost, kreativnost, kritično mišljenje, odgovornost, sočutje, trajnostno in regenerativno vedenje ter nenehno posodabljanje za ustvarjanje boljšega jutri so pomembni produkti Inkluzivnega parka. Inkluzivni park vidimo kot inkubator, kjer se bodo kalili odgovorni posamezniki s prodornimi inovativnimi idejami, s čimer bodo kritično prispevali k razvoju prihajajoče družbe. Inkluzivni park je način življenja odgovorne družbe prihodnosti.

Poslanstvo in vizija
Cilj Inkluzivnega parka je omogočiti, da vsak razvija svoj potencial in pri tem omogočiti tudi drugim, da gradijo svoje potenciale.
Naša vizija je, da na enem mestu združimo posameznike, ki so sposobni uspešno delovati tako individualno kot v skupini, ki se ne bojijo biti inovativni, ki znajo kritično razmišljati in se obnašati podjetno, ki znajo biti samozadostni in hkrati odgovorni do ohranjanja prijetnega življenjskega okolja, tako za ljudi kot ostala živa bitja. Inovativnost, kreativnost, kritično mišljenje, odgovornost, sočutje, trajnostno in regenerativno vedenje ter nenehno posodabljanje za ustvarjanje boljšega jutri so pomembni produkti Inkluzivnega parka. Inkluzivni park vidimo kot inkubator, kjer se bodo kalili odgovorni posamezniki s prodornimi inovativnimi idejami, s čimer bodo kritično prispevali k razvoju prihajajoče družbe. Inkluzivni park je način življenja odgovorne družbe prihodnosti.
Inkluzivni park deluje samozadostno, samooskrbno in ne-invazivno za družbo in okolje. Odlikuje ga energetska učinkovitost in samozadostnost. Strategija na vseh področjih je kroženje – kroženje energije, surovin, vode, znanja … Na ta način bomo dosegli visoko učinkovitost in veliko dodano vrednost.
V Inkluzivnem parku je prostor namenjen aktivnostim in življenju na celotni starostni vertikali, vse od najmlajših do starostnikov. Svoj potencial bodo lahko predstavili tudi posamezniki z omejenimi možnostmi.
Harmonija med posamezniki in z naravo se zdi nujen trend za ustvarjanje prijetne družbe in okolja za življenje v prihajajočih letih.
Inkluzivni park in otroci
Otroci bodo spoznavali sebe, ljudi in naravo
Cilj Inkluzivnega parka za otroke je ustvariti odrasle, ki so opremljeni z zaupanjem vase in z dejanskimi spretnostmi, da (za)živijo v resničnem svetu.
Inkluzivni park je odprt, naraven prostor, kjer bodo otroci gradili svojo kmetijo, skrbeli za svoje živali in pridelovali svoje vrtnine. Poleg tega je to tudi prostor, kjer bodo uresničevali svoje inovativne in kreativne ideje, izdelovali hišice na drevesih, kurili ogenj, raziskovali naravo okoli njih, spoznavali povezanost ljudi in narave ter se učili uporabljati tehnologijo, ki podpira trajnostni način življenja. Prostor, kjer bodo kravžljali možgančke, porabljali svoje presežke atomov energije in ob druženju z vrstniki spoznavali sebe, ljudi in naravo.
Vso pridelano hrano bodo lahko pojedli sami ali pa prodali. O tem se bodo odločali sami z zavedanjem, da bodo potrebovali sredstva za pridelavo pridelkov naslednje leto in za gradnjo novih objektov/igral, ki si jih bodo zamislili in zasnovali sami. Tako bodo spoznavali osnove podjetništva in se priučili podjetniškega razmišljanja.
Inkluzivni park ima omejene resurse. Tekoče vode ni, zato bo potrebno narediti vodno zajetje. Tako bodo spoznali, kako dragocena in pomembna je voda. Naučili se bodo trajnostnega ravnanja z vodo in posledično tudi trajnostnega načina razmišljanja. Prav tako ni elektrike, zato bo potrebno uporabljati sončno energijo ali kakšen drug alternativni vir energije.
Inkluzivni park bo pripravljeno okolje, kjer bo vsak posameznik v družbi vrstnikov skozi celo leto s praktičnim delom pridobival izkušnje in znanja, ki mu bodo koristile pri nadaljnjem šolanju in kasneje v življenju.
V naravnem okolju, v družbi sovrstnikov in drugih živih bitij bodo razvijali veščine, ki jih potrebujemo danes in jih bomo potrebovali jutri za uspešno življenje v globalnem svetu.
Nova spoznanja bodo otroci doživeli v različnih projektih. Skupaj z mentorji bodo projekte zasnovali in izpeljali otroci sami. Za popolno učenje skozi igro bodo imeli na voljo vso potrebno orodje in opremo. Poleg tega je stalnica našega bivanja vsakdanje življenje v skupnosti. Otroci bodo vključeni v opravila vsakdanjega življenja, skrb zase, za druge, za živali in za park/okolico. Šli bomo na pohode in terensko jahanje, spali bomo v indijanskih šotorih in na kozolcu. Travnate in gozdne površine našega parka bomo v času trajanja programa uredili in oblikovali v prostor za vzgojo rastlin in živali ter prostor za igro in sproščanje. V največji pripeki morda zgradimo celo lasten bazen iz bal sena, ali pa v senci drevesa pripravljamo osvežilne napitke za našo tržnico.
V parku spodbujamo in podpiramo:
- Inovativno razmišljanje in reševanje problemov
- Individualno in skupinsko delo
- Razvijanje podjetniškega razmišljanja
- Učenje strokovnih znanj skozi igro po načelih pedagogike Montessori na konkretnih primerih
- Spodbujanje trajnostnega načina življenja
- Spoznavanje tehnologij, ki omogočajo trajnostno upravljanje z viri
- Odgovornost in skrb zase, za druge in okolje
- Stik in delo z živalmi, rastlinami, lesom, glino in drugimi materiali
- Spoznavanje ciklov v naravi
- Spoznavanje, od kod pride hrana
- Gibanje – zdrav način življenja
- Prosta igra – proste misli – uresničevanje lastnih idej
- Medgeneracijsko sodelovanje in vertikalni prenos znanja
- Urejanje okolice in skupnih rekreacijskih površin na trajnosten način (z uporabo živali)
- Izkušnja in učenje različnih rokodelskih spretnosti/obrti (lesarstvo, šivanje, polstenje, oblikovanje)
- Izražanje preko umetnosti (slikarstvo, kiparstvo, glasbe, ples)
Lokacija:
Na hribu Sv. Trojice, ki se vzpenja iz samega centra Vrhnike. Ob lepem vremenu se iz Parka pogled odpira preko celega Ljubljanskega barja vse do Ljubljanskega gradu in še naprej do Kamniško-Savinjskih Alp. Park odlikujejo čudovita narava, travnate površine in gozdički – popoln kraj za razvijanje potencialov in uresničevanje neomejenih otroških idej. Trenutno se v parku, poleg omenjenih travnatih in gozdnih površin, nahaja vrt, pripravljen za obdelovanje, ograjen prostor za domače živali (poniji, konji, ovce in koza Liza), ograjeno jahališče (maneža) in kozolec.
Montessori počitnice s konji – počitnice po meri otrok, učenje z izkušnjami pravega življenja
Naraven stik z okoljem, ljudmi in kuštranje možganov
Osrednji cilj izvajanja počitnic Montessori je skupaj z otroki, z veliko medsebojnega sodelovanja, različnimi znanji, želji po odkrivanju novega in veliko zabave, sooblikovati park za vzgojo rastlin in živali ter prostor za igro in sproščanje, ki bo tako najbolj po meri otrok.
Celoten program bo potekal po metodi Montessori. Otroci bodo predvsem v dopoldanskem delu imeli možnost izbire med dejavnostmi, ki bodo skrbno načrtovane vsak dan posebej, glede na potrebe, ki se bodo kazale v parku (potrebe rastlin, živali, obdelovane zemlje ipd.), in želje otrok. Otroci bodo v dopoldanskem delu lahko prosto prehajali med različnimi dejavnostmi oziroma opravili.
V Parku je možnost celostnega razvoja. Poleg naravnega spodbudnega učnega okolja, bodo ob skrbno načrtovanih aktivnostih v skupinah od pet do sedem otrok pod vodstvom mentorja razvijali svoje najbolj primarne spretnosti. Ob delu z zemljo, živalmi, raziskovanju naravnega okolja, bodo v sproščenem duhu spoznavali sebe, druge in okolje, se učili medsebojne pomoči ter spretnosti, kuštrali možgane in uresničevali svoje inovativne ideje, ki jim bodo kasneje v življenju zagotovo koristile.
Veste, kako pomembno je, da jim pomagamo osvojiti veščine samostojnosti?
Ko delajo z rokami, se urijo možgani.
Ko dobijo zadolžitev (pa čeprav jim kdaj tudi ni všeč), se učijo odgovornosti in sobivanja.
Ko se lotijo dela, ki ga sami ne zmorejo, se učijo sodelovanja v skupini.
Ko pridejo z dolgega sprehoda (pa četudi v dežju), se zavejo svojega telesa in mu tako lažje prisluhnejo.
In ko jim uspe nekaj narediti do konca, se učijo, da zmorejo, da so vredni, da jim zaupamo in da so enakovreden člen človeške skupnosti.
Dajmo jim priložnost, da se učijo z izkušnjami pravega življenja.
Najpomembnejše pa je to, da bodo otroci vseskozi sooblikovalci parka, kar pomeni, da bo vsak posameznik tam pokazal in razvijal tisto kar najbolje zna in pripomogel k razvoju in rasti parka. Ustvarjali bodo svoj park, ki ga bodo lahko uporabljali tudi med letom in, ker ga bodo ustvarjali sami, bo njim najbolj po meri, hkrati pa bo poživil tudi sam kraj.
Program aktivnosti :
- 7.30 se zbudimo in pozajtrkujemo
- 8.00 se nam pridružijo še tisti, ki so z nami samo čez dan
- jutranje srečanje (spoznavanje, pozdrav, skupinske igre, nato vsak izbere svoje delo),
- dopoldanske delavnice, ki vključuje prosto izbiro podanih dejavnosti v parku: delo z živalmi, delo na vrtu, raziskovanje naravoslovja in geografije, rokodelske dejavnosti (delo z lesom), kiparske in umetniške aktivnosti, dramska igra, ustvarjanje iz naravnih materialov (land art), in še in še …
- 10.30 malica,
- nadaljevanje aktivnosti,
- 13.00 kosilo,
- umirjene dejavnosti po kosilu, počitek,
- jahanje konj, športne aktivnosti in različne igre,
- konec dnevnega varstva ob 16.00.
- 19.00 večerja
- družabno-kulturni večeri
Cena tedenske udeležbe je:
150 EUR (dnevno varstvo)
250 EUR (taborjenje v parku)
V ceno je vključeno: mentorstvo v skladu z pristopom Montessori, prijatelji za vse življenje, spoznavanje dela s konji, orodja in material za inovativno ustvarjanje, hrana in pijača
Popusti:
- člani Inkluzivnega Parka – 10 %
- vsi redni udeleženci programov Preprosto Montessori (vrtec in popoldanski programi) – 10 %
- Popust, če družina vpiše več otrok – drugi otrok 10 % ceneje, tretji in četrti otrok 15 % ceneje
Če ima otrok posebne zahteve glede hrane oz. diete, otrok hrano prinese sam.
Po oddani prijavi prejmete povratni e-sporočilo s podrobnimi podatki in račun za plačilo v 10 dneh od prejema računa.
Prijave za vsak posamezni teden pošljite najkasneje 7 dni pred začetkom. Aktivnosti bomo izvajali v vsakem vremenu. Tudi dež nas ne ustavi. Ni slabega vremena, so samo neprimerna oblačila.
Na vsa dodatna vprašanja z veseljem odgovorimo:
040 510 813 (Ožbe Šteblaj)
inkluzivni.park@gmail.com
Predlog oglasa za počitnice s konji
Logo Montessori
Slogan Montessori
Montessori počitnice – priložnost učenja z izkušnjami pravega življenja.
Skupaj na konju
Montessori počitnice s konji (5 – 14 let) tudi letos
Skrbno načrtovanje aktivnosti v majhnih skupinah po 5–7 otrok
Fotografija nasmejanih otrok ob katerih si vsak starš vpraša, zakaj ni mojega med njimi?
Si želite za svojega otroka trenutke popolne svobode? Prostranstvo travnika, skrivnostni gozd, mehkobo živali, jahanje konj, večere ob ognju, spanje v indijanskem v šotoru, aktivno družbo vrstnikov?
Dejavnosti in doživetja, ki bodo pozitivno vplivala na otrokov telesni, čustveni in duševni razvoj?
Jim želite veselja in zadovoljstva ob gibalnem doživetju?
Izkušnjo samega sebe, izgradnjo socialnega vedenja in ureditev vrednostnega sistema?
Vse to so Montessori počitnice s konji
Dokazano je, da imajo otroci, ki se ukvarjajo z živalmi večje sposobnosti empatije, hkrati pa je žival pogosto lahko tudi vir družbene podpore. Znižujejo se tudi fiziološki odzivi, kot so krvni tlak, srčni utrip in drugi psihološki odzivi, kot sta anksioznost in stres .
Montessori počitnice s konji prava stvar za otroško dušo in telo
Zagotovo si delimo željo, da vaši otroci osvojijo veščino samostojnosti.
Ko delajo z rokami, se urijo možgani.
Ko dobijo zadolžitev, se učijo odgovornosti in sobivanja.
Ko se lotijo dela, ki ga sami ne zmorejo, se učijo sodelovanja v skupini.
Ko pridejo z dolgega sprehoda, se zavejo svojega telesa in mu tako lažje prisluhnejo.
In ko jim uspe nekaj narediti do konca, se učijo, da zmorejo, da so vredni, da jim zaupamo in da so enakovreden člen človeške skupnosti.
Kje? Nad Vrhniko, na hribu Sv. Trojice od koder se odpira pogled prek Ljubljanskega barja vse do Ljubljanskega gradu in še naprej do Kamniško-Savinjskih Alp.
Kdaj? 1. termin 28. 6. – 3. 7. 2020, 2. termin 5. 7. – 10. 7. 2020, 3. termin 23. 8. – 28. 8. 2020
Vrednost doživljenjska in neprecenljiva. Naložba: za tedensko udeležbo 150 EUR (dnevno varstvo) 250 EUR (taborjenje v parku).
Prijavite se še danes oz. najkasneje do 11. maja in si brezplačno zagotovite majico Skupaj na konju.
Več informacij:
inkluzivni.park@gmail.com
ali
040 510 813 (Ožbe)
Montessori raziskovalno-tehnološki mednarodni tabor ZA NAJSTNIKE (12-18) – Erdkinder of 21st Century.
Letošnje poletje imajo najstniki možnost doživeti prav posebno izkušnjo. Po dolgoletnem delu in bogatih izkušnjah na področju predšolskega razvoja po načelih Montessori, nas je pot in potreba časa pripeljala naprej k osnovnošolcem in mladostnikom. Izkušnje, znanje in predvsem predanost podpreti naraven razvoj mladega človeka in vzbuditi potenciale, ki jih nosi v sebi, nas je povezalo z mnogimi šolami z vsega sveta.
Mednarodni tabori bodo potekali od 12. 7. –7. 8. 2020.
To je izjemna priložnost pridobiti prijatelje z vsega sveta in izkušnja biti državljan »globalne vasi« bo tako postala čisto konkretna.
Rdeča nit letošnjega mednarodnega poletnega tabora bo: voda in njen pomen.
V naravnem okolju, v družbi sovrstnikov in drugih živih bitij bodo otroci in mladostniki razvijali veščine ki jih potrebujemo danes in jih bomo potrebovali jutri za uspešno življenje v globalnem svetu.
Za 12- do 18-letnike je Maria Montessori imela v mislih posebno okolje. Ker so mladostniki v posebni življenjski dobi, bi na pragu odraslosti okolje moralo odražati vse vidike odraslega življenja in zagotavljati priložnosti, ne le za zasledovanje akademskih interesov, ampak tudi za sodelovanje v resničnem praktičnem delu za odrasle v okolju, ki je blizu resnični družbi. Skozi izkušnje iz vsakdanjega življenja in njegovih odgovornosti bodo mladostniki prakticirali, kaj je potrebno, da postanejo član širše družbe. Ta izkušnja vključuje uvod v ekonomijo in razumevanje njenega pomena za vsakdanje življenje. Drug pomemben vidik okolja je, da mora mladostnike spraviti v tesne stike z naravo, da bi spodbudil spoštovanje in razumevanje odgovornosti za planet, na katerem živimo in katerega del smo.
Nova spoznanja bodo mladostniki doživeli skozi različne projekte. Projekte bodo s pomočjo mentorjev zasnovali in izpeljali najstniki sami. Za popolno učenje skozi igro bodo imeli na voljo vso potrebno orodje in opremo. Poleg tega je stalnica našega bivanja vsakdanje življenje v skupnosti. Najstniki bodo vključeni v opravila vsakdanjega življenja, skrb zase, za druge, za živali in za park/okolico. Šli bomo na pohode in terensko jahanje, spali bomo v indijanskih šotorih in na kozolcu. Travnate in gozdne površine našega parka bomo v času trajanja programa uredili in oblikovali v prostor za vzgojo rastlin in živali ter prostor za igro in sproščanje. V največji pripeki morda zgradimo celo lasten bazen iz bal sena, ali pa v senci drevesa pripravljamo osvežilne napitke za našo tržnico.
Zakaj kmetija? Ker je z vsemi procesi, od naravoslovnih, ekonomskih do družbenih, to svet v malem.
Več O mednarodnih taborih za mladostnike 12 – 18 let in prijava na strani: Montessori Development Park
Konjeniški krožek
»Med jahanjem konj si lahko privoščimo nekaj redkih trenutkov popolne svobode.«
Konji že več kot 6000 let tesno sodelujejo s človekom. Prav jahanje je športna dejavnost, ki pozitivno vpliva na človekov telesni, čustveni in duševni razvoj, saj učenje ni usmerjeno le v kognitivno. Gibalni dialog s konjem predstavlja za otroke gibalno doživetje, ki jim prinaša veselje in zadovoljstvo. Hkrati je jahanje športna aktivnost, ki otrokom nudi mnogo možnosti za izkušnjo samega sebe, izgradnjo socialnega vedenja in ureditev vrednostnega sistema. Otroci, ki se ukvarjajo z živalmi, imajo večje sposobnosti empatije, hkrati pa je žival pogosto tudi vir družbene podpore. Znižujejo se tudi fiziološki odzivi, kot so krvni tlak, srčni utrip in drugi psihološki odzivi, kot sta anksioznost in stres (Tušak in Tušak, 2002). Zaradi njihovih lastnosti v Inkluzivnem parku ugotavljamo, da so konji še posebej primerni za vse bolj »živahne« ali hiperaktivne otroke. Konj namreč zahteva točno določeno strukturo in odzove se na vsak naš najmanjši gib. Tako se otroci brez prisile in z lastno željo zelo hitro naučijo nadziranja samega sebe ter hkrati velike in močne živali. Ne samo jahanje, tudi skrb za samo žival zelo spodbudno doprinese k izgradnji samostojne in odgovorne osebnosti.
V konjeniškem krožku se bomo naučili celostnega pristopa dela s konjem: samostojno jahati, skrbeti za konja in opremo. Spoznali bomo zgodovino konj, etologijo in anatomijo konja ter različne discipline v konjeniškem športu. Skrbeli bomo za živali in njihovo okolje, aktivno preživljali čas v naravi in se imeli izvrstno.
6 ključnih poudarkov:
- Majhne skupine in s tem individualen pristop
- Spodbujanje odgovornosti, samostojnosti, samoiniciative, empatije
- Izboljšanje koncentracije
- Razvijanje motorike in ravnotežja
- Otrok bo veliko časa preživel v naravi
- Aktivno druženje z vrstniki v skupinskem duhu
Krožek bo potekal celo leto, od septembra do junija. Otroci bodo razdeljeni v manjše skupine glede na predznanje in starost. Primerno za otroke od 6 let dalje.
1x tedensko, 60 min: 65 EUR/mesec
2x tedensko, 60 min: 110 EUR/mesec
Več informacij na: inkluzivni.park@gmail.com ali telefon 040 510 813 (Ožbe). Le en klik stran Prijava
Praznovanje rojstnega dne – oglas iz obstoječe spletne strani
Jahanje ponijev – oglas iz obstoječe spletne strani
Inkluzivni Park na poti – pokličite nas, pišite nam in predstavimo Par doživetij v vašem kraju, šoli,
Vrtcu
Kontakt Inkluzivni Park
Naslov: Pot k Trojici 15, 1360 Vrhnika
Kontaktna oseba: Ožbe Šteblaj
Telefon: 040 510 813
E pošta: inkluzivni.park@gmail.com
Popoldnevnice

Popoldnevnice so tedenska srečanja, kjer ima otrok priložnost, da v avtentično pripravljenem okolju Montessori samostojno izbiral med raznovrstnimi materiali montessori in dejavnostmi s področja vsakdanjega življenja, senzomotorike, zaznavanja, matematike, jezika, znanosti, umetnosti in ob tem v polnosti razvija svojo osebnost.
Potekajo v prostorih vrtca Gorenjska hiša otrok in Vrhniška hiša otrok
POPOLDNEVNICE Popoldanske dejavnosti po programu Montessori tudi za otroke, ki ne obiskujejo našega vrtca.
Omogočajo otroku, da v popolnosti razvije svojo osebnost in samostojnost
Značilnosti Popoldnevnic Montessori
Popoldnevnice so tedenska srečanja, kjer ima otrok priložnost, da v avtentično pripravljenem okolju Montessori samostojno izbiral med raznovrstnimi materiali montessori in dejavnostmi s področja vsakdanjega življenja, senzomotorike, zaznavanja, matematike, jezika, znanosti, umetnosti in ob tem v polnosti razvija svojo osebnost.
Potekajo v prostorih vrtca Gorenjska hiša otrok in Vrhniška hiša otrok po vnaprej definiranih urnikih in programih:
- Program za otroke in starše (Popoldnevnice 0-3)
je namenjen otrokom od rojstva do 3. let in njihovim staršem. Poteka enkrat tedensko po 90 minut v pripravljenem okolju Montessori. Medtem ko je otrok dejaven, se starši utrjujete v opazovanju otroka in s tem urite v zaznavanju otrokovih potreb in značilnosti.
Izvaja se v dveh ločenih skupinah: Skupina dojenčki in mamice (od rojstva do 1 leta) in Skupina otroci in starši (1-3 let)
- Program za otroke (Popoldnevnice 3-6)
Program je namenjen otrokom starim od 3 do 6 let. Otroci, ki ne hodijo v vrtec Montessori ali sploh ne obiskujejo vrtca, imajo enkrat tedensko priložnost odkrivati svoje talente v pripravljenem okolju Montessori in se družiti s svojimi vrstniki ter iskati mnoge odgovore na njihov večni KAJ. Okolje montessori zadovolji otrokovo močno potrebo po samostojnosti ‘pomagaj mi da lahko naredim sam.‘
- Program za osnovnošolce (Popoldnevnice 6 – 12)
Otrok si v obdobju 6-12 let postavlja velika vprašanja o svetu in svoji vlogi v njem. Do odgovorov želi priti sam – ‘pomagaj mi, da mislim sam’.
Program je namenjen osnovnošolcem med 6 in 12 letom, ki so hodili v vrtec montessori in sedaj nimajo priložnosti nadaljevati v OŠ Montessori in tudi tistim, ki do sedaj še nimajo izkušnje z okoljem montessori in si želijo te čudovite izkušnje druženja in iskanja odgovorov na svoja nešteta vprašanja ZAKAJ in KAKO.
- Program za najstnike (Skupnost 12 – 18)
(besedilo še pripravim. Trenutno tega programa še ne bomo izvajali)
- Program za starše
Starši smo v dobi otrokovega razvoja zanj najpomembnejši steber. Vsak odraščajoč otrok ima v sebi težnjo po postati neodvisen, ustvarjalen in dober odrasel. Odrasli smo mu pri tem v vzgled. Štejejo naša dejanja in ne besede. Biti ‘pripravljen’ odrasel je v današnjem času zelo zahtevna odgovornost. Pri vlogi starševstva vam želimo stati ob strani. Nekajkrat letno organiziramo pogovorno skupino za starše, kjer se pogovarjamo o aktualnih temah starševstva. Pogosto so teme razdeljene glede na razvojno obdobje otroka.
Besedilo zgoraj spada v zavihek Popoldnevnice. Besedilo pod črto je objavljeno v vsakem zavihku posebej (zavihek Montessori 1-3 let, Montessori 3-6 let …).
Montessori od rojstva do 1 leta
Skupina DOJENČKI in MAMICE/očetje (0 -1)
(besedilo in termine zelo kmalu pripravim. Začetek bomo objavili kasneje. Izvajal se bo le na Vrhniki.)
Montessori 1– 3 let
SKUPINA OTROCI in STARŠi (1-3)
KAJ SO POPOLDNEVNICE 1-3?
So tedenska srečanja, kjer ima otrok priložnost, da v avtentično pripravljenem okolju montessori v interakciji z okoljem in vrstniki v polnosti razvija svojo osebnost. Starši mu ob tem stojite ob strani, hkrati pa pridobivate spodbude za življenje z otrokom doma in se gradite v svojem najpomembnejšem življenjskem poslanstvu – starševstvu.
KOMU JE NAMENJENA skupina otroci in starši 1-3?
Namenjena je otrokom od prvega do tretjega leta, skupaj z mamo ali očetom.
Glavni namen srečanj je pomoč staršem pri vzgoji in spodbudah svojih otrok.
Starši lahko odkrivate dobre načine za otrokov celostni razvoj. Prednost programa je tudi v tem, da starši dobite ideje, kako lahko živite z otrokom doma, kaj mu lahko ponudite, kako se z njim igrate, česa vse je otrok že sposoben, a tega doslej še niste opazili…
Spremljanje otroka oz. družine je individualno, zato so skupine majhne (max 6-8 otrok na enega asistenta montessori).
KDAJ in KJE POTEKAJO?
Prevideni so trije sklopi: jesenski (med oktobrom in decembrom), zimski (med januarjem in marcem) in pomladanski (med marcem in majem).
En sklop zajema 8 zaporednih tedenskih srečanj, razen v času praznikov in šolskih počitnic.
- V Radovljici v GORENJSKI HIŠI OTROK na Kranjski cesti 4 (prvo nadstropje, desno)
Ob četrtkih od 16.45 do 18.15 (prvo srečanje bo 15. 10. 2020)
- Na Vrhniki v VRHNIŠKI HIŠI OTROK na Robovi c. 27
Ob torkih od 17.00 do 18.30 (prvo srečanje bo 13. 10. 2020)
ZAKAJ JE OKOLJE MONTESSORI POMEMBNO ZA OTROKA?
Otrok v prvem obdobju svojega življenja (od rojstva do treh let) gradi temelje za ves svoj nadaljnji razvoj. V tem obdobju iz svojega okolja nezavedno vsrkava prav vse. Pri tem še ni sposoben ločevati med dobrim in slabim, zato je tako zelo pomembno kakšno okolje mu omogočamo.
V ospredju je močna potreba po gibanju – razvoju grobe motorike, razvoju govora, spoznavanju jezika. V tem obdobju spozna, da je samostojna osebnost, jasno pove »sam«, postavi se na noge, shodi; rituali ga pomirjajo in mu dajejo občutek varnosti, ta pa je osnova za celostni razvoj. Okolje Montessori spodbuja otrokovo samostojnost. Daje mu občutek spoštovanja, saj so vsi pripomočki prilagojeni njegovim zmožnostim in tudi njegovi telesni višini. Prostori so sodobno, estetsko in funkcionalno urejeni. So svetli in dajejo občutek odprtosti. Estetsko oblikovano in urejeno okolje podpira otrokov prirojen smisel za red in lepoto.
KAKO STE VKLJUČENI STARŠI?
Starši pridete v igralnico skupaj z otrokom. Med tem, ko otrok raziskuje in se igra, imate starši priložnost opazovati otroka in se uriti v prepoznavanju njegovih resničnih značilnosti in potreb. Pozorni smo na dejavnosti otroka, ob katerih razvija svoje spretnosti, koncentracijo, občutek za red, samostojnost, jezik. Opažanja tudi zapišemo.
Odrasli se skušamo držati v ozadju, smo čim manj opazni in moteči in s tem otrokom pustimo dovolj prostora za gibanje in raziskovanje.
Spoznali boste tudi načine, kako otroku omogočiti, da naredi sam (»Pomagaj mi, da naredim sam.« – vodilni citat Marie Montessori). Pri tem vam bomo v oporo pedagogi Montessori, občasno tudi terapevtka Montessori. Starši boste imeli tudi priložnost za izmenjavo izkušenj z drugimi starši v skupini. Prav izmenjava izkušenj pogosto najbolj bogati in hrabri. Občasno boste straši povabljeni na debatno srečanje ali strokovno delavnico za starše, ki bo osredotočeno na določeno temo (npr. odvajanje od plenic, prehrana otroka, kako z otrokom živimo doma ipd.)
CENA POPOLDNEVNIC
Popoldnevnice so razdeljene na 3 sklope: jesenski (med oktobrom in decembrom), zimski (med januarjem in marcem) in pomladanski (med marcem in majem)
Vsak sklop zajema 8 srečanj.
- Prijava na en sklop ..………. 130 EUR
- Prijava na dva sklopa …….. 200 EUR
- Priava na vse tri sklope …… 260 EUR
Prijava je potrjena s plačilom zneska na
Koda namena: EDUC
Namen: Montessori Popoldnevnice (npr.) 3-6 Radovljica oz. Vrhnika (napišite kraj ) za (ime otroka -obvezno)
TRR: SI56 0202 7001 2770 832
Naslov: Preprosto Montessori d.o.o., Pot k Trojici 15, 1360 Vrhnika
V primeru prijave na 2 ali 3 sklope je plačilo možno izvesti tudi v 2 obrokih. V tem primeru prijavo potrdite s plačilom enega sklopa in sicer 130 EUR. 2 obrok pa poravnate v naslednjem mesecu. Ob vključitvi drugega otroka iz iste družine velja 10% popust.
Cena poleg rednega programa za otroke in starše v avtentično pripravljenem okolju Montessori vključuje tudi:
– strokovno delavnico za starše
– 20 % popust pri udeležbi na dveh predavanjih za starše s terapevtko Montessori Edo Šteblaj
Če bo prijavljenih manj kakor 6 otrok, programa ne bomo izvajali.
Za dodatne informacije nam pišite na e-naslov preprosto.popoldnevnice@gmail.com.
ali pokličite 041 481 777
Montessori 3-6 let
SKUPINA OTROCI (3-6)
KAJ SO POPOLDNEVNICE 3-6?
So tedenska srečanja, kjer ima otrok priložnost, da v avtentično pripravljenem okolju montessori v interakciji z okoljem in vrstniki v polnosti razvija svojo osebnost, odkriva svoje talente ter se sreča s svojimi vrstniki.
Samostojno lahko izbira med raznovrstnimi montessori materiali in dejavnostmi s področja vsakdanjega življenja, zaznavanja, matematike, jezika, znanosti in umetnosti.
KOMU JE NAMENJENA skupina OTROCI 3-6?
Namenjena je otrokom starim 3 do 6 let, ki ne hodijo v vrtec Montessori ali sploh ne obiskujejo vrtca.
KDAJ in KJE POTEKAJO?
Prevideni so trije sklopi: jesenski (med oktobrom in decembrom), zimski (med januarjem in marcem) in pomladanski (med marcem in majem).
En sklop zajema 8 zaporednih tedenskih srečanj, razen v času praznikov in šolskih počitnic.
- V Radovljici v GORENJSKI HIŠI OTROK na Kranjski cesti 4 (prvo nadstropje, desno)
Ob četrtkih od 16.45 do 18.15 (prvo srečanje bo 15. 10. 2020)
- Na Vrhniki v VRHNIŠKI HIŠI OTROK na Robovi cesta 27
Ob torkih od 17.00 do 18.30 (prvo srečanje bo 13. 10. 2020)
ZAKAJ JE OKOLJE MONTESSORI POMEMBNO ZA OTROKA?
To je odlično okolje, kjer bo otrok v majhni (do 12 otrok) in starostno heterogeni skupini sovrstnikov spontano in na njemu najbolj naraven način razvijal socialne veščine in kognitivne sposobnosti. Opremljen s takšnimi znanji in veščinami, bo dobro pripravljen za suveren vstop v osnovno šolo.
Otroci v starosti od tri do šest let postopno prehajajo iz nezavednega posnemovalca, ko deluje predvsem srkajoči um, v zavednega delavca. Na osnovi konkretnih izkušenj v okolju in večkratnih ponovitev posamezne dejavnosti, bo otrok razvijal lastno voljo in počasi se mu bo prebujala sposobnost abstraktnega mišljenja in dolgoročnega spomina. V pripravljenem okolju montessori in po tem pedagoškem pristopu ima otrok zadovoljeno potrebo samostojnosti »Pomagaj mi, da naredim sam.« – vodilni citat Marie Montessori.
Torej okolje Montessori spodbuja otrokovo samostojnost. Daje mu občutek spoštovanja, saj so vsi pripomočki prilagojeni njegovim zmožnostim in tudi njegovi telesni višini. Prostori so sodobno, estetsko in funkcionalno urejeni. So svetli in dajejo občutek odprtosti. Estetsko oblikovano in urejeno okolje podpira otrokov prirojen smisel za red in lepoto.
NA KAKŠEN NAČIN BO OTROK VKLJUČEN V DEJAVNOST?
Srečanja bomo pričenjali s kratkim gibanjem, kar pomeni: nekaj vaj za razgibavanje možganov (brain-gym), ples, bansi, hoja po črti itd. Ne le nevroznanstvena spoznanja, tudi naše dolgoletne izkušnje spremljanja otrok in njihovega razvoja, so namreč pokazale, kako velika je povezava med gibanjem in razvojem možganov. Otrok bo po teh vajah bolj zbran, sposoben daljše koncentracije in pripravljen na intelektualne izzive.
Sledi individualno delo, ko otrok pod vodstvom izkušenega vzgojitelja v skrbno pripravljenem okolju Montessori lahko samostojno izbirali med raznovrstnimi materiali Montessori in dejavnostmi s področja vsakdanjega življenja, zaznavanja, matematike, jezika, znanosti in umetnosti.
Program je pripravljen tako, da otroku omogoča samostojnost pri izbiri dejavnosti in pri gibanju. Samostojen bo tudi pri izbiri, ali bo delal sam ali s prijateljem in koliko časa se bo ukvarjal s posamezno dejavnostjo. Delal bo v svojem ritmu in tako dolgo, kot potrebuje, da dejavnost zaključi.
Otroci zelo radi prispevajo k skupnosti. Zato vsak teden po razporedu eden od otrok na srečanje prinese in pripravi nekaj preprostega za skupni obed/malico. Tudi skupni obedi in drugi rituali dajejo otroku občutek varnosti.
KAKO STE VKLJUČENI STARŠI?
Otrok si v tem starostnem obdobju že želi krajše ločitve od staršev. S tem mu pomagamo in ga potrdimo v samostojnosti in mu tako krepimo samospoštovanje in samozavedanje. Zato pri programu za otroke 3 do 6 let starši niste prisotni. Starši imate pomembno vlogo pri tem, da otroka pripravite in ga z navdušenjem spodbudite, da bo enkrat tedensko nekaj časa lahko raziskoval brez vas in da ga boste potem spet prišli iskat.
Starši ste občasno povabljeni na debatno srečanje za starše, kjer ob izbranih temah raziskujemo kdo je otrok, kakšne so njegove značilnosti in potrebe v določenem obdobju razvoja, iskali odgovore na konkretna vprašanja, ki jih boste izpostavili starši iz svojega vsakdanjega življenja z otrokom, se učili kako z otrokom živimo doma in se spoznali s posameznim področjem in materiali, s katerimi rokujejo otroci v pripravljenem okolju montessori.
CENA POPOLDNEVNIC
Popoldnevnice so razdeljene na 3 sklope: jesenski (med oktobrom in decembrom), zimski (med januarjem in marcem) in pomladanski (med marcem in majem)
Vsak sklop zajema 8 srečanj.
- Prijava na en sklop ..………. 130 EUR
- Prijava na dva sklopa …….. 200 EUR
- Priava na vse tri sklope …… 260 EUR
Prijava je potrjena s plačilom zneska na
Koda namena: EDUC
Namen: Montessori Popoldnevnice (npr.) 3-6 Radovljica oz. Vrhnika (napišite kraj ) za (ime otroka -obvezno)
TRR: SI56 0202 7001 2770 832
Naslov: Preprosto Montessori d.o.o., Pot k Trojici 15, 1360 Vrhnika
V primeru prijave na 2 ali 3 sklope je plačilo možno izvesti tudi v 2 obrokih. V tem primeru prijavo potrdite s plačilom enega sklopa in sicer 130 EUR. 2 obrok pa poravnate v naslednjem mesecu. Ob vključitvi drugega otroka iz iste družine velja 10% popust.
Cena poleg rednega programa za otroke in starše v avtentično pripravljenem okolju Montessori vključuje tudi:
– strokovno delavnico za starše
– 20 % popust pri udeležbi na dveh predavanjih za starše s terapevtko Montessori Edo Šteblaj
Če bo prijavljenih manj kakor 6 otrok, programa ne bomo izvajali.
Za dodatne informacije nam pišite na e-naslov preprosto.popoldnevnice@gmail.com.
ali pokličite 041 481 777
Montessori 6-12 let
SKUPINA ŠOLARJI (6-12)
KOMU JE NAMENJENA skupina ŠOLARJI 6-12?
Namenjena je otrokom/osnovnošolcem med 6 in 12 letom, ki so hodili v vrtec montessori in sedaj nimajo priložnosti nadaljevati v OŠ Montessori in tudi tistim, ki do sedaj še nimajo izkušnje z okoljem montessori in si želijo te čudovite izkušnje druženja in iskanja odgovorov na svoja nešteta vprašanja ZAKAJ in KAKO.
ZAKAJ je izkušnja življenja in učenja po pristopu montessori za osnovnošolca dragocena in KAKO srečanja potekajo?
Osnovnošolsko okolje je namenjeno otrokom, starim od 6 do 12 let. Za osnovnošolce je običajno značilno, da so radovedni in radi delajo v majhnih skupinah mešanih starosti na različnih projektih, ki sprožijo domišljijo, vpletejo intelekt in razvijejo svoje sposobnosti razmišljanja. Projekti vključujejo geografijo, biologijo, zgodovino, jezik, matematiko, naravoslovje, glasbo in druge oblike umetniškega izražanja. Slišijo t.i. velike zgodbe, ki jim pomagajo razumeti povezanost vsega in jim odprejo pomembna vprašanja o svetu in svoji vlogi v njem.
Otroci presegajo meje učilnice. Znanje dopolnjujejo in organizirajo z obiski zunaj meja učilnice, da pridobijo resnična znanja iz virov skupnosti, kot so knjižnica, planetarij, botanični vrt, znanstveni center, tovarna, bolnišnica itd. Ta pristop spodbuja občutek povezanosti s človeštvom in spodbuja otrokovo naravno željo po prispevanju k svetu.
KDAJ in KJE POTEKAJO?
Prevideni so trije sklopi: jesenski (med oktobrom in decembrom), zimski (med januarjem in marcem) in pomladanski (med marcem in majem).
En sklop zajema 8 zaporednih tedenskih srečanj, razen v času praznikov in šolskih počitnic.
Eno srečanje traja min 2 šolski uri in max 3 šolske ure.
- V Radovljici v GORENJSKI HIŠI OTROK na Kranjski cesti 4 (prvo nadstropje, desno)
Ob sredah od 17.00 do min 18.30 /max 19.15 (prvo srečanje bo 14. 10. 2020).
- Na Vrhniki v VRHNIŠKI HIŠI OTROK na Robovi cesta 27
– ob torkih od 16.00 do 17.30/max 18.15 (prvo srečanje bo 13. 10. 2020).
CENA POPOLDNEVNIC
Popoldnevnice so razdeljene na 3 sklope: jesenski (med oktobrom in decembrom), zimski (med januarjem in marcem) in pomladanski (med marcem in majem)
Vsak sklop zajema 8 srečanj.
- Prijava na en sklop ..………. 150 EUR
- Prijava na dva sklopa …….. 220 EUR
- Priava na vse tri sklope …… 280 EUR
Prijava je potrjena s plačilom zneska na
Koda namena: EDUC
Namen: Montessori Popoldnevnice (npr.) 3-6 Radovljica oz. Vrhnika (napišite kraj ) za (ime otroka -obvezno)
TRR: SI56 0202 7001 2770 832
Naslov: Preprosto Montessori d.o.o., Pot k Trojici 15, 1360 Vrhnika
V primeru prijave na 2 ali 3 sklope je plačilo možno izvesti tudi v 2 obrokih. V tem primeru prijavo potrdite s plačilom enega sklopa in sicer 130 EUR. 2 obrok pa poravnate v naslednjem mesecu. Ob vključitvi drugega otroka iz iste družine velja 10% popust.
Cena poleg rednega programa za otroke in starše v avtentično pripravljenem okolju Montessori vključuje tudi:
– strokovno delavnico za starše
– 20 % popust pri udeležbi na dveh predavanjih za starše s terapevtko Montessori Edo Šteblaj
Če bo prijavljenih manj kakor 6 otrok, programa ne bomo izvajali.
Za dodatne informacije nam pišite na e-naslov preprosto.popoldnevnice@gmail.com.
ali pokličite 041 481 777
tega spodaj ne objavijo (moji zaznamki😉__________________
Najstniki (12 do 18 let)
6-12
– ob ponedeljkih od 13.45 do 15.15/max 16.00 (prvo srečanje bo 12. 10. 2020).
– ob četrtkih od 16.30 do 18.00/max 18.45 (prvo srečanje bo 15. 10. 2020).
– ob sobotah od 9.00 do 12.00 (prvo srečanje bo 13. 10. 2020) (prvo srečanje bo 17. 10. 2020).
Terapije Montessori
Temelji na pedagogiki zdravnice dr. Marie Montessori in je še posebej uspešna v tesnem sodelovanju z otrokovimi starši ali skrbniki.
Zasnovali so jo v otroškem centru v Münchnu (das Kinderzentrum München), z namenom vsem otrokom omogočiti čim bolj enakovredno mesto v skupini in kasneje v družbi.
Terapija Montessori vidi otroka v vsej svoji osebnosti, z vsemi svojimi sposobnostmi in otroka »vzame« tam, kjer je trenutno v svojem razvoju. Izhaja iz ugotovitev medicinskih in psiholoških vzrokov razvojnih posebnosti posameznega otroka in njihovih učinkov. Ugotovitve iz nevrofiziologije, nevropsihologije, razvojne psihologije in socialne pediatrije so osnova načrtovanja terapije. Te diagnostične informacije za celovito sliko otrokovega razvoja so ključne za terapevtsko delo po principu Montessori.

TERAPIJA MONTESSORI
Pot na kateri se krepijo šibki, je enaka, kot ta,
na kateri se izpopolnjujejo močni.” (Marija Montessori)
Je kompleksna večdimenzionalna funkcionalna terapija.
Prej, ko začnemo s terapijo, večji je njen uspeh.
Kaj je terapija Montessori
Temelji na pedagogiki zdravnice dr. Marie Montessori in je še posebej uspešna v tesnem sodelovanju z otrokovimi starši ali skrbniki.
Zasnovali so jo v otroškem centru v Münchnu (das Kinderzentrum München), z namenom vsem otrokom omogočiti čim bolj enakovredno mesto v skupini in kasneje v družbi.
Terapija Montessori vidi otroka v vsej svoji osebnosti, z vsemi svojimi sposobnostmi in otroka »vzame« tam, kjer je trenutno v svojem razvoju. Izhaja iz ugotovitev medicinskih in psiholoških vzrokov razvojnih posebnosti posameznega otroka in njihovih učinkov. Ugotovitve iz nevrofiziologije, nevropsihologije, razvojne psihologije in socialne pediatrije so osnova načrtovanja terapije. Te diagnostične informacije za celovito sliko otrokovega razvoja so ključne za terapevtsko delo po principu Montessori.
Je samostojna oblika terapije, ki je zasidrana na področju socialne pediatrije. Socialna pediatrija se ukvarja s funkcioniranjem oseb v njihovem okolju (dom, vrtec, šola, zavod, dom starejših občanov), kar pomeni, da je v vsakem primeru potrebno interdisciplinarno sodelovanje (glede na potrebe osebe in možnosti staršev) s strokovnjaki kot npr. zdravniki, psihologi in pedagogi. Je strukturirana in hkrati zelo individualna pedagoška intervencija, ki spodbuja oz. ponovno vzpostavlja psihosocialno zdravje osebe. Je celostna ponudba, ki se ravna po potrebah, interesih in zmožnostih posameznika in je uporabna za vse starostne skupine in bolezenske simptome.
Zdrav razvoj vašega otroka je za starše najpomembnejši in hkrati zelo pomemben za njegovo dobro počutje. Zmanjšane sposobnosti otrokovega kognitivnega, socialnega ali čustvenega razvoja in/ali fizičnih omejitev mu lahko preprečijo izkoriščanje njegovih razvojnih priložnosti in uspešnosti. Naravne veščine starševstva so takrat ogrožene. Predpogoj je odkrivanje in optimalno spodbujanje otrokovih sposobnosti, njegovih močnih področij. Le otroci, ki poznajo svoje moči, se lahko v polnosti razvijajo v svoji osebnosti in tako morebitni primanjkljaji postajajo manj pomembni.
Izvor terapije Montessori
Terapijo Montessori sta pred več kot tridesetimi leti znanstveno zasnovala prof. dr. Theodor Hellbrügge in pedagoginje Montessori pri gospe Lore Anderlik. Osnova zanjo so izobraževalne filozofije in pedagogike Montessori, socialne pediatrije ter inkluzivnega izobraževanja otrok s posebnostmi v razvoju in tudi brez njih v vrtcu Montessori Kinderzentrum v Münchnu (https://www.vojta.com/de/organisation/persoenlichkeiten/2-uncategorised/67-in-memoriam-prof-dr-theodor-hellbruegge ali https://de.wikipedia.org/wiki/Theodor_Hellbr%C3%BCgge) .
Namen in osnove terapije Montessori
Ključni trije nameni:
- doseči največjo možno samostojnost osebe;
- povečati samozavest in dobro samopodobo;
- vključitev v družbeno okolje (preprečiti izolacije in bolezni).
Osnova terapije Montessori
- Svetovno priznana in preizkušena pedagogika Montessori, ki temelji na spoznanjih in smernicah italijanske zdravnice in pedagoginje dr. Marije Montessori.
OSNOVNI PRINCIPI PEDAGOGIKE MONTESSORI
- Pripravljeno okolje: Skladno urejen prostor, z notranjim mirom in redom, s premišljenim naborom materialov, ki vabijo k aktivnemu in igrivemu razvijanju sposobnosti in izostritvi čutov. Spodbuja aktivnosti za telesno, intelektualno, čustveno in duhovno rast posameznika in prebuja njegove skrite energije.
- Oseba prosto izbira med materiali, kar poraja veselje ter krepi samoodločanje in odgovornost.
- Učenje »iz napak« – materiali so pripravljeni tako, da vsebujejo kontrolo napake, kar pomeni, da oseba lahko napako sama zazna in odpravi. S tem razvija pravilno razumevanje, pridobiva pozitiven odnos do učenja in dela ter razvija pozitivno samopodobo in značaj.
- Izolacija težavnosti: Da oseba laže razume določeno dimenzijo, značilnost ali problem, ji ponudimo material, ki ji pri tem pomaga in je namenjen dosegu le enega/določenega cilja.
- »Pomagaj mi, da naredim sam«. Misel, ki spodbuja samoaktivnost za nova spoznanja in za razvoj sposobnosti.
- Jasnost in red sta ključ za občutek varnosti in pogoj za učenje. Z urejanjem in razvrščanjem zbranih raznovrstnih vtisov in izkušenj, lahko nove informacije razumemo in si jih zapomnimo.
- Upoštevanje občutljivih obdobij. To so časovna obdobja, v katerih smo ljudje izredno dovzetni za usvajanje določenih znanj, za razvijanje določenih sposobnosti, za določene izkušnje. Še posebej pomembne so v prvih šestih letih življenja. Npr.: V prvih letih življenja ima otrok občutljivo obdobje za jezik. Takrat ima neizmerno voljo, da razvije to sposobnost, kar vidimo po tem, da se zlahka in naravno uči novih besed in struktur v jeziku. Pozneje se ta sposobnost in interes nikoli več tako močno ne ponovita in je za učenje novega jezika potrebnega veliko več truda in učenja.
- Od izkušnje k spoznanju. Do spoznanja vedno pridemo le s telesnim in čutnim vtisom. Z izkušnjo z materialom (pri-jeti, do-jeti) bodo nagovorjeni vsi čuti in s tem čustva.
- Čustva so močno povezana z limbičnim sistemom, z ravnotežjem občutkov in s tem s porajanjem občutka sreče, kar je idealna osnova za kognitivno in socialno-emocionalno učenje.
- Do-jeti, to je gibanje: Z gibanjem se živčne celice mrežasto povezujejo. Nastajajo sinapse, ki so odločilne za razvoj in spodbujanje inteligence. Poleg tega gibanje vodi k izločanju nevrotransmitorjev v možganih, ki skrbijo za dobro počutje, motivacijo in zmanjšujejo strah ter povečujejo samozaupanje.
- Aktualna spoznanja nevrofiziologije, nevropsihologije, socialne pediatrije in genetike.
- Aktualna znanja razvojnih rehabilitacijskih metod za osebe s primanjkljaji (ali brez njih) in/ali za kronično bolne osebe, njihove družine in ostale odnosne osebe.
Komu je namenjena terapija Montessori
Osebam:
- z zaostankom v razvoju;
- z genetskimi okvarami, ki so vzrok različnih sindromov;
- s kombiniranimi motnjami/z zaostankom v čustvenem, telesnem in/ali duševnem razvoju;
- z motnjami prilagajanja družbenemu okolju /s težavami pri vključevanju v družbeno okolje;
- z motnjami zaznavanja;
- z zaostankom v spoznavnem (kognitivnem) razvoju;
- z motnjami v razvoju govora in jezika / govorno-jezikovne motnje;
- s težavami in motnjami na področju grobe/fine motorike;
- z motnjami pozornosti in motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo (ADD/ADHD);
- s težavami pri kratkoročnem in dolgoročnem spominu;
- z učnimi težavami;
- s primanjkljajem na področju družbenih veščin (npr. spekter avtizma);
- s čustvenimi in vedenjskimi težavami;
- s šibko koncentracijo;
- s primanjkljajem pri posameznih področjih učenja (legastenija, diskalkulija, dispraksija);
- na poti k samostojnosti v okviru sposobnosti;
- ki potrebujejo krepitev samozavesti in samopodobe;
- iz neustreznega družinskega okolja (disfunkcionalnost družine)
Naloge terapije Montessori
Glavna naloga je spodbujanje procesa vključevanja otrok, mladine in odraslih s primanjkljaji (ali brez njih) v vsakdanje družbeno okolje – v družino, vrtec, šolo itd.
- spodbujanje celostnega razvoja skozi spodbude senzomotoričnega, kognitivnega, socialnega in emocionalnega razvojnega procesa;
- spodbujanje telesne, intelektualne, čustvene in duhovne rasti posameznika;
- preprečevanje, omilitev in/ali kompenziranje duševnih in/ali telesnih ovir z namenom lažjega vključevanja v socialno okolje (dom, vrtec, šola …);
- podpiranje staršev oz. skrbnikov in drugih odnosnih oseb in jim s tem zagotoviti potrebna navodila za uspešno vključevanje osebe v socialno okolje.
Cilji terapije Montessori
Cilj terapije Montessori je razvoj samostojnosti, možne stopnje neodvisnosti, sposobnost presojanja in delovanja in s tem razvoj osebnosti, ki zmore in želi prevzeti odgovornost zase in za druge. Spremljati/obravnavati otroka v svojem okolju in v največji možni meri delovati interdisciplinarno, tako da lahko vsi vpleteni (otrok, družina, vrtec ali šola, zdravniki in terapevti) delujejo kot enotno moštvo.
- opažanje, spodbujanje in krepitev moči (sposobnosti) osebe;
- samonadzor in nadzor impulzov / nadzor čustev – čustvena stabilnost;
- razvoj občutka lastne vrednosti in samostojnosti v okviru sposobnosti;
- izboljšanje koncentracije in spomina;
- krepitev učnih in igralnih sposobnosti;
- zavedanje telesa;
- razvoj grobe in fine motorike;
- spodbujanje verbalnega in neverbalnega izražanja;
- jezikovno razumevanje, pisne sposobnosti, branje;
- matematični um;
- vpeljevanje in uvajanje struktur načrtovanja (zaporedje opravil, organizacija);
- krepitev vztrajnosti in moči, ki so potrebne, da se zastavljeno delo dokonča in zaključi;
- posredovanje in učenje sposobnosti potrebnih za praktično, samostojno življenje;
- pripravljenost za prevzemanje (samo)odgovornosti;
- posredovanje kulturnih tehnik;
- razvijanje strategij za izboljšanje obvladovanja in reševanja vsakdanjih težav;
- spoštljivo vedenje do ljudi in stvari;
- krepitev starševskih (vzgojnih) kompetenc;
- vključitev v družbeno okolje;
- ostati pri družini / v domačem okolju (ne iti v ustanovo)
Delo terapevta Montessori
Delo z otrokom, mladostnikom, odraslim – z osebo
- z občutljivim opazovanjem zaznati potrebe, duševno in telesno stanje osebe;
- interdisciplinarno sodelovanje z zdravniki, psihologom in terapevti drugih služb, učitelji, ki obravnavajo osebo;
- osredotočanje na njeno delovanje in družbeno vedenje;
- poznavanje in vključevanje aktualnih spoznanj nevrofiziologije, nevropsihologije, socialne pediatrije, genetike in drugih področij;
- skozi ponudbe in predstavitve vzbuditi radovednost in zanimanje osebe v pripravljenem okolju;
- usmerjenost v zmogljivosti oziroma močna področja osebe in s tem krepitev njene motivacije in samozavesti;
- pripravljanje okolja s številnimi materiali, s predvidevanjem zaporedja vaj/predstavitev;
- prenesti ponudbe terapije na vsakodnevne potrebe in s tem podpreti integracijo osebe v okolje.
Delo s starši, odnosnimi osebami
- spremljanje s pomočjo posvetovalnih pogovorov
- vključevanje staršev v terapevtsko situacijo in/ali v opazovanje terapevta pri delu
- predstavitev naravnih procesov učenja in pomoči
Prisotnost staršev oz. skrbnikov na uri terapije montessori je izrecno zaželena in pričakovana (le v posameznih primerih se sproti dogovorimo). Prisotnost in sodelovanje staršev omogočata, da starši neposredno doživijo napredek in uspešnost otroka in ga tako laže vključujejo v vsakdanje domače življenje, npr. v skupno igro ali vsakdanje praktične naloge.
Drža terapevta:
- zadržana drža pri pomoči in podpori osebi (»tudi prehitra pomoč zavira razvoj«)
- vljudno, dosledno in jasno vedenje (tudi jezikovno)
- le terapevtski vidik – odpoved tesnemu odnosu
- biti zgled družbenih pravil in kulturnih tehnik
- temelji na zaupanju: pri timskem delu z osebo, s starši, ustanovami, zdravniki.
Terapija Montessori je na slovenskih tleh novost. Terapevti so si z diplomo terapije Montessori pridobili znanja in sposobnosti za samostojno in neodvisno delo. V tujini imajo terapevti Montessori pogosto
- samostojno prakso (zasebno dejavnost)
ali pa so vključeni v različne ustanove:
- socialno-pediatrični centri
- rehabilitacijske klinike
- otroške klinike
- domovi za ostarele
- vrtci in šole.
Zaradi različnih področij dela so tudi osebe, ki se vključujejo v terapijo, z zelo različnimi potrebami. Bodisi s telesnimi in/ali duševnimi in/ali čustvenimi primanjkljaji/motnjami/prizadetostmi – dojenčki, otroci, mladi, odrasli, ostareli. Pogosto pomoč potrebujejo tudi njihovi starši, skrbniki in druge odnosne osebe.
Terapevt pomaga k čim boljši vključenosti osebe v njeno okolje z:
- oblikovanjem pričakovanih ciljev (osnovanih na interdisciplinarnem pogovoru s starši, na mnenjih drugih strokovnjakov, ki obravnavajo osebo, na natančnem in »občutljivem« opazovanju potreb osebe in družinske situacije),
- z individualnim pedagoškim delom z osebo,
- s sodelovanjem s starši ali drugimi odnosnimi osebami z nalogo, da se jim predstavi pot do pričakovanih ciljev; da se jih usposobi za pomoč osebi pri doseganju zastavljenih in pričakovanih ciljev v okolju, v katerem živi.
Glavni poudarki terapevtskega dela z Edo Šteblaj
Eda Šteblaj, edina terapevtka Montessori v samostojni praksi v Sloveniji s 16-letnimi izkušnjami v okolju Montessori in od leta 2009 diplomirana terapevtka Montessori.
»Podpreti otroka pri odkrivanju njegovih sposobnosti in nadaljnjem razvoju je zame najlepša stvar in hkrati osnova mojega terapevtskega dela.«
Osebna predstavitev – To sem jaz / Preprosto jaz – kot pri vrtcu, v uvodu:
Diplomo terapevtke Montessori mi je podelilo strokovno združenje Montessori-Berufsverband v sodelovanju z otroškim centrom v Münchnu (kbo-Kinderzentrum München) in univerzo Ludwig Maximilian iz Münchna (LMU, Ludwig-Maximilians-Universität München). Postati terapevt Montessori je zahtevalo dveletno izobraževanje/specializacijo za terapevta Montessori, že pred tem pa pridobitev vsaj ene diplome za pedagoga Montessori in več let praktičnega dela v pedagogiki Montessori. Osebno v terapijo vključujem Taktilno integracijo® in nevro-senzo-motorično metodo ter metodo refleksne integracije / Integracijo refleksov® po dr. Svetlani Masgutovi (MNRI®) ter pedagoško kineziologijo po dr. Paul Dennisonu in Gail Dennison – Brain Gym® – gibanje za izboljšanje učnih sposobnosti.
Glavni poudarki terapevtskega dela z Edo Šteblaj
- Individualne obravnave ali v majhnih skupinah (največ 3 otroci)
- Pomoč pri različnih razvojnih motnjah (npr. avtizem); pri genetskih posebnostih/sindromih (npr. Downov sindrom); motnjah telesnega, duševnega in/ali čustvenega razvoja; motnjah grobomotoričnega razvoja in/ali pri motnjah/težavah fine motorike; učnih težavah, disleksiji in diskalkuliji.
- Kaj otrok razvija?
Samostojnost, samoaktivnost, samoučinkovitost, kompetentnost, načrtovanje, strukturirano učenje,
koncentracijo/zbranost in pozornost/osredotočenost.
- S tem kompenzira
Primanjkljaje/motnje senzoričnih funkcij in kognitivnih sposobnosti.
- Podpora učnim težavam poteka kot spodbujanje posameznika (individualna ura) ali v majhnih skupinah kot učna delavnica z največ 3 udeleženci.
Terapevtsko delo poteka v tesnem sodelovanju z otrokovimi straši ali skrbniki.
- Svetovanje staršev in trening starševstva
- Sodelovanje s starši mi omogoča veliko boljše spoznavanje otroka in njegovega položaja, s tem pa boljše načrtovanje terapije in svetovanje staršem.
- Starši med srečanji pogosto doživljajo nepričakovane sposobnosti svojega otroka. Pridobijo zaupanje v otrokove sposobnosti, pridobijo samozavest pri soočanju z vsakodnevnim življenjem in iskanju situacij, ki podpirajo otrokov razvoj.
- Če se po končani terapevtski uri izkaže potreba po dodatnem pogovoru brez otroka, se dogovorimo za dopolnitev terapevtske ure ali se dogovorimo za termin pogovora po telefonu ali srečanje prek spleta (npr. Zoom).
- Staršem svetujem tudi neodvisno od dolgotrajnega terapevtskega dela z otrokom.
Včasih je koristen tudi t. i. trening starševstva, ki ga načrtujemo individualno.
- Sodelovanje z vrtcem, šolo
Kot terapevt Montessori s ciljem, da omogočimo otroku z invalidnostjo vključenost v skupino, sodelujem tudi z otrokovo vzgojno-izobraževalno ustanovo – vrtcem ali šolo.
Za ustvarjanje najboljših pogojev vključenosti zajamemo vsa področja otrokovega življenja.
Zato z otrokom sodelujem v otrokovi skupini kot tudi s starši in v svoji terapevtski sobi Montesori.
Poleg terapevtskega dela z otrokom sodelujem tudi z vzgojitelji in starši, da skupaj najdemo načine, da lahko vključitev dobro deluje.
- TERAPIJA MONTESSORI * za otroke s posebnostmi v razvoju in njihove starše/družine
interdisciplinarno delo in celostna podpora za optimalni celostni razvoj vašega otroka
- Individualno -otrok + starši
– šolar + starši
– mladostnik
- manjše zaključene skupine (tedenska srečanja)
- otroci (1-3 in 3-6 let) in starši
- šolarji (6-12 let)
- mladostniki (12-18 let)
- Spremljanje in svetovanje staršem pri celostnem razvoju V PRVEM LETU otrokovega življenja (ključno leto in popotnica za življenje – ‘jaz-človek’;) * MAMICA in NOVOROJENČEK/DOJENČEK
- individualno
- manjše zaključene skupine (tedenska srečanja otrok in staršev)
- novorojenček do 3 mesecev
- 3-6 mesecev
- 6-9 mesecev
- 9-12 mesecev
- POMOČ PRI VZGOJI OTROK * za starše/družine
za trenutke/obdobja, ko se ne znajdemo več pri vzgoji svojih otrok, ko se nam zdi otrokovo vedenje težavno, zahtevno, nasprotujoče in ne vemo kako naprej, ko si želimo nekaj spremeniti, pa ne prepoznamo, kaj je to.
- individualno (otrok + starši > občasno pogovorno srečanje le s starši)
- manjše zaključene skupine (tedenska srečanja otrok in staršev)
o.p. v primeru starejših otrok (šolarji in mladostniki), ki si ne želijo spremstva staršev, to seveda spoštujemo, v tem primeru imamo s starši individualne pogovore in/ali manjše zaključene starševske skupine.
- OSEBNOSTNI RAZVOJ – »moč pripravljenih staršev«’ * svetovalni pogovor, delavnice, predavanja, seminarji
V Montessoriju veliko vlogo za zdrav celostni razvoj otroka (posameznika) odigra pripravljeno okolje, katerega močan člen smo pripravljeni odrasli /pripravljeni starši.
- individualno
- manjše zaključene skupine
- priložnostne skupine (predavanja, delavnice, seminarji)