rojstvo v svet

začetek prebujanja otrokovih prirojenih duševnih sposobnosti

»Nekoč sem slišala za človeka, ki je živel v popolni tišini. Njegovih ušes ni dosegel en sam zvok…«
»Slišala sem tudi za človeka, ki je resnično živel vedno pod vodo, ki je bila nenavadno topla. Nekoč ga je nenadoma vrglo v mrzel potok. In razširil je svoja pljuča, ki niso še nikoli dihala. Zrak je napel pljuča, ki so bila skrčena od samega začetka. In mož je zajokal…«
»In na zemlji se je zaslišal tresoč glasek. Nikoli prej ga ni bilo slišati. Prišel je iz grla, ki se še nikoli ni oglasilo.«
»To je bil človek, ki je počival.«
»Kdo si le more predstavljati tak popoln počitek?«
»Tak počitek, ko ti še jesti ni treba, ker nekdo drug jé zate? Vsa vlakna tega človeka so bila sproščena, ker so tkiva nekoga drugega ustvarjalo toploto, ki jo je potreboval za življenje. Celo njegovim notranjim tkivom ni bilo treba delati in se braniti pred strupi in mikrobi, ker so zanj delala tkiva nekoga drugega. Kisik je dobil, ne da bi mu bilo treba dihati – privilegij, ki je edinstven, med živimi bitji.«
»Edino delo, ki ga je opravljal, je bilo delo srca, ki je bílo, še preden je obstajal. Da, tudi ko ga še ni bilo, je njegovo srce bílo dvakrat hitreje kot katerokoli drugo srce. To je bilo srce človeka.«
»In zdaj…se pojavi. Nase prevzame vse delo. Ranita ga svetloba in hrup, s svojimi najnotranjejšimi vlakni bije boj…«

Maria Montessori

Rojstvo … veličastno čudo … pridruži se nam nov Zemljan … zelo bogat … s 100 milijardami nevronov, ki sedaj le čakajo… čakajo na dražljaj, spodbudo, čakajo na izkušnje in čakajo na povezave….

…. Pripravimo mu okolje tako, da bo v njem lahko svobodno delal, se gibal in v njem našel spodbude za svoj razvoj. Otrok potrebuje veliko senzoričnih izkušenj, da bo lahko razumel in vzljubil svet okoli sebe.


Veličina človeške osebnosti se začne z uro rojstva.
(Maria Montessori, Srkajoči um, str. 42)

Družinam v pričakovanju rojstva in /ali družinam z dojenčkom ali malčkom ponujamo pomoč pri razvoju najpomembnejšega poslanstva – starševstva in ustvarjamo podporno okolje razvoju vašega malčka, na več načinov:

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_1

»Ko mami raste trebušček…«

NOSEČNOST je čas neverjetnih sprememb, tako telesnih kot čustvenih. Ne le, da se žensko telo prilagodi in pripravlja na porod, pripraviti se mora tudi na vihar čustev, ki se včasih zdijo skoraj neobvladljiva.
Po približno 280 dneh, malo skrivnostno bitje, mami da jasen znak, da je pripravljen za rojstvo v svet in da se lahko porod začne.

Ste vedeli

  • Čas nosečnosti in prvo leto življenja sta ključnega pomena za ves nadaljnji otrokov razvoj. Oblikujejo se temelji na katerih bo potem otrok počasi in postopno gradil svojo odraslo osebnost.
  • Novorojenček je človeško bitje s preteklimi 280 dnevi, v katerih se je zgodilo mnogo različnih stvari. Na svet ne pride ‘praznih rok’…
  • Če želimo spoznati razvoj otroka, moramo nujno začeti pred rojstvom, saj se v tem času zgodi mnogo stvari, ki jih moramo razumeti, če želimo otroku pomagati.

Programu BODOČI STARŠI, kjer vam preko izobraževalnih klepetov in izmenjavi izkušenj, delavnic, osebnih svetovanj, pomagamo do optimalne priprave na najpomembnejšo vlogo vašega življenja. Z nami lahko spremljate prenatalni trak – potek nosečnosti in se tako pripravljate na čudovito sproščeno starševstvo.

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_2

‘rodil se je otrok’
POSTALA SVA STARŠA – Kaj pa sedaj?

V času nosečnosti sta MATI in OTROK biološko povezana. Z rojstvom se povezanost preoblikuje v nov odnos. Prvih 6-8 tednov imenujemo tudi t.i. ‘zunanja nosečnost’. Novorojenček in mama živita v sožitju ali simbiozi. Imata tri osnovne oblike skupnega življenja: hranjenje, nega, pestovanje/rokovanje (handling). Vse skupaj je prepleteno s čustveno povezavo. Dojenje/hranjenje, dotiki, masaža, nežno ogovarjanje, nežno petje in ljubezen, so otrokovo osnovno hranilo življenja. Obdobje simbioze je torej osrečujoča povezanost med mamo in otrokom.

V tem obdobju je tudi vloga očeta zelo pomembna. OČE nudi zaščito tako mami kot otroku. Je prvi, ki malo dete popelje v svet zunaj mame.

Tudi oče in otrok se povezujeta s pestovanjem, rokovanjem, petjem, previjanjem, kopanjem ipd. Oče v tem času prevzame pomembno vlogo tudi pri skrbi za starejše brate/sestre, tudi gospodinjstvo in za ostale obiskovalce.

Teh nekaj prvih tednov je ključnih, da otrok preko sožitja z mamo vzpostavi temeljno zaupanje v življenje in svet.

Torej pomembna je vloga obeh staršev, ki predstavljata model ljubezni iz katerega bo lahko otrok črpal tudi v odraslosti in tudi sam vzdrževal ljubeč odnos.

Ste vedeli, da moramo opazovati tudi sebe in vaditi, kako se bomo odzvali? Bolje kot se bomo odzvali, boljša bo namreč naša reakcija in prijetnejši bod naši medosebni odnosi. Življenje bo enostavnješe.  POVEZAVA NA PROGRAM Preprosto ZAČETI montessori

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_3

Tu se vse začne – SRKAJOČI UM

Um vašega dojenčka je v prvem letu življenja še posebno občutljiv in se zelo hitro razvija. Um otroka je dr. Montessori poimenovala srkajoči um *1 POVEZAVA NA dodatno besedilo. Vsak dan je zanj nekaj čisto novega! Vsak dan je zanj zelo pomemben in nikoli ponovljiv. V našem programu je ta enkraten življenjski proces podprt z brezpogojno ljubeznijo in razumevanjem dojenčka in mamice.

POVEZAVA NA PROGRAM Preprosto ZAČETI montessori

Na programu za DOJENČKE IN MALČKE boste spoznali kako pripraviti okolje, kakšne pripomočke, materiale-igrače izbrati, da bodo spodbujali otrokov srkajoči um, kako opazovati in prepoznati občutljiva obdobja in še več.

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_4

Vse prvič – vse ob pravem času – OBČUTLJIVA OBDOBJA

Prvo plazenje, prve besede, prvi koraki… Kar je bilo še včeraj nemogoče, se danes zdi enostavno. Te pomembne razvojne mejnike praznujemo skupaj z vami.  Skrbno stojimo ob vas, da opazimo in spodbudimo, kar je v tistem trenutku najbolje za razvoj vašega otroka.

Občutljiva obdobja *2 POVEZAVA NA dodatno besedilo

Vas zanima več o psihomotoričnem razvoju otroka in kaj otrok potrebuje za optimalni razvoj?  POVEZAVA NA PROGRAM Preprosto ZAČETI montessori

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_5

»Moja metoda je OPAZOVANJE«

Največje vodilo oz. rdeča nit montessori pedagogike je ravno opazovanje. Maria Montessori je rekal: »Observation is my method. I will not teach it to you. You will struggle to learn it.« Želela je povedati, da to ne bo nekaj lahkega in se bo potrebno truditi, da bo opazovanje postala naša navada.

Gre predvsem zato, da si moramo dovoliti čas za opazovanje, objektivno zapisati, kar opazimo, brez sodb, predvsem pa moramo imeti zaupanje v otroke in razumevanje potreb za njihov razvoj. Na podlagi opazovanj bomo lahko otroka podprli pri določeni potrebi v njegovem razvoju in pripravili optimalno okolje zanj. Pripravljeno okolje *3POVEZAVA NA dodatno besedilo/termini Montessori??

Ste  vedeli, da lahko opazimo, kdaj je otrok v določenem občutljivem obdobju in da lahko z opazovanjem vplivamo na njegov razvoj? Z dnevniki opazovanj se boste lažje prebili skozi prva opazovanja.

POVEZAVA NA PROGRAM Preprosto ZAČETI montessori

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_6

MIRNO OKOLJE – Umirjen otrok

V mirnem okolju se vaš dojenček počuti umirjenega in varnega. Tako lahkotneje in brez pritiska srka vse okoli sebe. Njegov um je odprt za sprejemanje in učenje novega. Spontano sledi svoji naravni poti razvoja. Njegov duh je miren in brez skrbi. V lepo urejenem, umirjenem in prijetnem okolju so pripravljene vse podrobnosti, ki jih vaš otrok v tistem trenutku potrebuje za njegov celostni razvoj.

Kaj vse so elementi umirjenega okolja in kako tudi doma pripraviti okolje, ki spodbuja otrokov naravni in celostni razvoj si lahko preberete tuka Pripravljeno okoljeja *3 POVEZAVA NA dodatno besedilo

Še več idej in konkretnih rešitev pa boste lahko dobili na naših programih POVEZAVA NA PROGRAM Preprosto ZAČETI montessori

ali individualnem svetovanju  POVEZAVA NA svetovanje in Terapija

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_7

OKOLJE PRIPRAVLJENO za vašega dojenčka

Prostor je v celoti zasnovan glede na potrebe vašega otroka. Ogledalo, nizka ograja pritrjena na steno, otroku nudi oporo, ko se skuša postaviti na noge… Na policah so lepi materiali, namenjeni spodbujanju otrokovih čutov. Odrasli govorimo z nežnim umirjenim tonom. Rastline in preprost dekor, daje dodaten občutek domačnosti in prijaznosti.

V okolju, ki je prilagojeno trenutnim naravnim razvojnim potrebam vašega otroka, mu dajejo občutek varnosti in sprejetosti. To je pogoj, da se lahko spontano in srečno razvija.

Počuti se kot doma.

Otrok se tako lažje pripravi na daljšo ločitev od staršev, ko bo čas, da bo šel v vrtec. (povezava na 1-3)

Kaj pomeni pripravljeno okolje doma in kako ga pripraviti si lahko več preberete tukaj Pripravljeno okoljeja *3 POVEZAVA NA dodatno besedilo

POVEZAVA NA Trgovinica /materiali

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_8

PREMIŠLJENA IZBIRA STVARI – služi otrokovemu razvoju

V pripravljenem Montessori okolju so skrbno izbrane stvari (materiali-igrače), ki otroka kar vabijo k  dejavnosti oz. ga motivirajo. Hkrati so v skladu z otrokovimi sposobnostmi, ga spodbujajo k cilju in k samostojnemu iskanju rešitve. Zadovoljijo otrokove naravne potrebe in kar je najpomembnejše, otrok ob novem spoznanju ali rešitvi občutil samozavest oziroma uspeh. Otroka v okolju privabi prav vse kar je estetsko in dovršeno ter v njegovem vidnem polju in na mestu, kjer bo lahko posegal in rokoval s predmeti.

Vse kar postavimo v otrokovo okolje je po njegovi »meri«.

VEČ o področjih, ki so zastopana v pripravljenem okolju montessori za otroke od 0-3 let. Področja v montessori okolju za otroke do 3 let *4POVEZAVA NA dodatno besedilo

Ste vedeli, da ima večina montessori materialov kontrolo napake in da so postavljeni na policah v premišljenem zaporedju? POVEZAVA NA PROGRAM

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_9

POMOČ NARAVNEMU RAZVOJU DOJENČKA
Otrok razvija zaupanje s stalnostjo

Vaš dojenček je občutljiv na spremembe in rutino. Da se počuti varno in udobno se trudimo, da mu zagotovimo stalnost in vzpostavimo rutino. Namen našega spremljanja in naših tedenskih programov je, da  vam pomagamo oblikovati in vzpostaviti vašo rutino dneva. V prvem letu življenja urniki spanja in prehranjevanja temeljijo na otrokovih individualnih potrebah, zato ste povabljeni, da jih pozorno opazujete in objektivno dokumentirate. Na osnovi vaših pozornih opažanj laže skupaj oblikujemo rutino vaše družine z dojenčkom. Otrok pridobi občutek varnosti in zaupanja, vi pa ste bolj sproščeni in manj utrujeni.

Preberi  VEČ o rutini ki nas rešuje

RUTINA *5POVEZAVA NA dodatno besedilo

Z našo pomočjo ustvarite rutino, ki bo otrokova največja opora in varnost. Poznate rutinske kartice?

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_10

Preprosto ZAČETI montessori – programi za dojenčke
MAJHNE SKUPINE

3 mamice, 3 dojenčki, 1 strokovnjak

Čas po rojstvu je zelo občutljiv čas  tako za mamico kot za otroka. Vzpostavljata edinstveno vez, ki je pogoj za mirnejše sobivanje in zaupanje samega vase in drug v drugega. Vzpostavlja se občutek varnosti in sprejetosti. Dojenček v tem času nikoli ne more imeti preveč ljubezni in naklonjenosti. Enako velja tudi za mamico. Da bi zagotovili osebno pozornost vašemu otroku in vam, naša srečanja za dojenčke in mamice potekajo v zelo majhnem krogu ljudi, ki se med seboj podpiramo in si zaupamo.

POVEZAVA NA PROGRAM – preprosto ZAČETRI montessori

preprostomontessori_nosecnost-prvo-leto_11

Pripravljen sem za naslednjo stopničko
Del večje izobraževalne skupnosti

Okrog prvega leta starosti, je vaš otrok pripravljen na večje izzive. Med tem se je zgodila separacija med otrokom in mamo in otrok je že pripravljen del dneva preživeti brez mame.

Vaš otrok bo lahko sproščeno prešel v skupnost malčkov 1-3. Ta proces je vnaprej skrbno načrtovan in je zasnovan tako, da bo udobno tako vam kot vašemu otroku. Srečanje z novim učiteljem in kratki obiski hiše otrok pred vstopom v vrtec olajšajo prehod.

(povezava na vrtec

Povezava na 1-3)