Blog

Nadgraditev Inkluzivnega parka – javno dostopnih zelenih površin z novimi izobraževalnimi, kulturnimi, medgeneracijskimi in rekreacijskimi vsebinami

PROJEKT SOFINANCIRA Projekt: Nadgraditev Inkluzivnega parka - javno dostopnih zelenih površin z novimi izobraževalnimi, kulturnimi, medgeneracijskimi in rekreacijskimi vsebinami Prijavitelj projekta: Inkluzivni park 1890, so.p. Odgovorna oseba: Ožbe Šteblaj, direktor Trajanje projekta: september 2023 – oktober 2024 Namen projekta: Namen projekta je dopolniti infrastrukturo in programe že 5 let delujočega Inkluzivnega parka na Vrhniki, ki služi za preživljanje prostega časa v naravi, izvajanje pedagoških programov, raziskovanja novih praks sonaravnega kmetijstva in rabe naravnih virov. Pri izvajanju programov bomo k sodelovanju povabili tudi več lokalnih društev in zavodov, ki se ukvarjajo z določenimi tematikami, od društva kneipp, vrtcev/šol, tabornikov, umetnikov, klub…

Sprehod za dober namen

Dobrodelni dogodek na Vrhniki 30. 9. 2023   Dobrodelna, rekreativna, zabavna prireditev z zanimivimi, sproščujočimi in interaktivnimi točkami, povezanimi s spoznavanjem vrhniških društev - spoznavanjem utripa Vrhnike.    ZAKAJ? - ker... ...V TEM GRMU TIČITA KAR DVA ZAJCA  SOLODARNOST in pomoč sočloveku (tokrat za ljudi prizadete v poletnih ujmah) VZGOJA otrok prihodnosti Kar ne nehajo se nam dogajati preizkušnje, ki jih še zdaleč nismo vajeni in katerim včasih preprosto sami nismo kos. Če se je pričelo s covidom, nadaljevalo z vojno v Ukrajini, so nas letošnje poletje močno opozorile še klimatske spremembe. Zaradi poletnih katastrofalnih ujm, ki se kar niso…

JOB VACANCY – Montessori kindergarten, Children´s house of Vrhnika, Slovenia

A great opportunity for a full time, fluent English speaker to work as a classroom assistant in our Montessori preschool in Vrhnika.  We’re on the lookout for a friendly, positive and enthusiastic English speaker to join the team. The aim is to create a safe, nurturing environment where the children can learn and grow naturally and independently, and you’ll play a vital role in making that happen. So, what will you be doing? You’ll work closely with the others in the Children’s house to support children in their learning and development activities, help to maintain the classroom environment, and communicate…

Prosto delovno mesto – Vrhniška hiša otrok

V zasebnem Montessori vrtcu – Vrhniška hiša otrok na Vrhniki objavljamo prosto delovno mesto  Vzgojitelj predšolskih otrok 0-3 Že pridobljena diploma Montessori je zelo zaželena. V nasprotnem primeru je pričakovan osebni interes za izobraževanje montessori za obdobje 0-3 let.     Pomembne so tudi osebnostne lastnosti kandidatke/kandidata. Trajanje zaposlitve: sprva za določen čas z možnostjo podaljšanja za nedoločen čas. Pričetek dela čim prej. Delovni čas: Polni delovni čas, poskusna doba 6 mesecev. Delovne izkušnje: Zaželene izkušnje dela v montessori okolju, vodenje skupine, sodelovanje v timu, skrb za pripravo okolja, delo z ljudmi, ljubezen do vseh otrok ter splošna gospodinjska opravila. Znanje jezikov: zaželeno aktivno znanje angleškega ali tudi…

Prosto delovno mesto – Gorenjska hiša otrok

V zasebnem Montessori vrtcu – Gorenjska hiša otrok v Radovljici objavljamo prosto delovno mesto  Vzgojitelj predšolskih otrok – pomočnik vzgojitelja  Montessori izobrazba NI pogoj, je pa zaželeno zanimanje v tej smeri.  V prvi vrsti so nam pomembne osebnostne lastnosti kandidata/kandidatke, šele nato znanje montessori pristopa. Ker načrtujemo dolgoročno sodelovanje, bo seveda pričakovan tudi osebni interes za izobraževanje montessori in tudi sicer težnja po vseživljenjskem izobraževanju.: Trajanje zaposlitve: sprva za določen čas z možnostjo podaljšanja za nedoločen čas. Pričetek dela čim prej. Delovni čas: Polni delovni čas, poskusna doba 6 mesecev. Delovne izkušnje: Zaželene izkušnje dela z ljudmi, predvsem z otroki ter splošna gospodinjska opravila. Znanje jezikov: zaželeno aktivno…

Projekti

Projekt EIP 16.5 – Podporni organizmiProjekt EIP 16.9 - TEMATSKO-DOŽIVLJAJSKI PARK ZDRAVJA IZ NARAVEProjekt EIP 16.5 – Podporni organizmi Projekt EIP 16.5 – Podporni organizmi: »Ohranjanje skrivališč in bivališč podpornih organizmov za zagotavljanje vrstne pestrosti, ekosistemskih storitev, varovanja naravnih virov in izboljšanja potenciala kmetijskih zemljišč, v luči prilagajanja prihajajočih podnebnih sprememb« Vodilni partner: 2Dom, d.o.o., so.p. Projektni partnerji: Srednja gozdarska, lesarska in zdravstvena šola Postojna, Kmetijski inštitut Slovenije, ZRC SAZU, Biološki inštitut Jovana Hadžija, Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Inkluzivni Park 1890, so.p. in Replika Group d.o.o. Kmetije iz različnih slovenskih regij: Turistična kmetija Široko, Kmetija Slavko…

RUTINA nas rešuje

Majhni otroci še nimajo občutka za čas, zato je pomembno, da mu pomagamo z rutino dnevnega in nočnega ritma. Rutina je pravzaprav vedno enak urnik, kateremu otrok zlahka sledi. Znotraj tega čutijo stabilnost in varnost. Nenehne spremembe jih vznemirijo, saj vendar tudi odrasli bolje delujemo, če imamo ustaljen ritem dela.  Potrebo po ustaljenem ritmu izrazijo že takoj po rojstvu. Vse poteka v ritmu: spanje, hranjenje, nega… Potreba po stalnem urniku je najbolj izrazita v predšolskem obdobju. Pozorni smo, da rutino prilagodimo otroku in njegovim potrebam. Z rutino pridobijo tudi ustaljene navade, ki so potrebne za njihov razvoj. S pomočjo rutine…

PREMIŠLJENA IZBIRA STVARI – služijo otrokovemu razvoju

V pripravljenem Montessori okolju so skrbno izbrane stvari (materiali-igrače), ki otroka kar vabijo k  dejavnosti oz. ga motivirajo. Hkrati so v skladu z otrokovimi sposobnostmi, ga spodbujajo k cilju in k samostojnemu iskanju rešitve. Zadovoljijo otrokove naravne potrebe in kar je najpomembnejše, otrok ob novem spoznanju ali rešitvi občutil samozavest oziroma uspeh. Otroka v okolju privabi prav vse kar je estetsko in dovršeno ter v njegovem vidnem polju in na mestu, kjer bo lahko posegal in rokoval s predmeti. Vse kar postavimo v otrokovo okolje je po njegovi »meri«. Področja razvoja, ki so zastopana v pripravljenem okolju montessori za otroke…

PRIPRAVLJENO OKOLJE …… »Pomagaj mi, da naredim sam.«

Pripravljeno okolje montessori, je podporno okolje otrokovemu razvoju, ki ga odrasli pripravijo za otroke. Vsebuje vse bistvene elemente za optimalen razvoj in hkrati ničesar odvečnega. Lastnosti pripravljenega okolja so red, resničnost/avtentičnost, estetika in preprostost. Da se omogoči otrokovo samostojno delovanje, je vse prilagojeno velikosti in naravnim potrebam otroka. Usposobljena odrasla oseba in dovolj velika skupina otrok različnih starosti sta bistveni del pripravljenega okolja. Pripravljeno okolje je ključnega pomena za otrokov naravni razvoj. Pripravljeno okolje se z razvojem otroka spreminja. Vsaka razvoja ravnina prinese drugačne potrebe in značilnosti razvoja in tako se tudi okolje spreminja in prilagaja. Spodnji namigi so za…

OBČUTLJIVA OBDOBJA

Takole jih je na osnovi znanstvenih opazovanj otrok opisala dr. Maria Montessori: »Med občutljivimi obdobji se otrok nauči velikih stvari, ki ga povežejo z okoljem na izjemno intenziven način. Takrat je vse lahko, vse je vedoželjnost in življenje, vsak napor mu da novo moč. Ko ti duševni izbruhi zamrejo, se prižgejo drugi plameni. Tako gre otrok v otroštvu od ene zmage do druge, vedno poln živahnega navdušenja, ki smo ga poimenovali radost in preprostost. V tem očarljivem plamenu, ki plapola, a ne použije, je vse opravljeno delo, plod katerega je človekov duševni svet.« Občutljiva obdobja, majhni otroci doživljajo kot strnjeno…